Nefunguje vám bojler? Spoznajte najčastejšie problémy

Nákup ohrievača vody je finančne náročnejšou investíciou. Preto očakávame, že nám bude bez problémov slúžiť celé roky. Pri prvých problémoch tohto zariadenia mnohí prepadnú zbytočnej panike. Existujú však problémy, s ktorými si hravo poradíte aj svojpomocne. Prinášame vám zoznam tých najčastejších.

Dátum publikácie - 04.10.2022

Pred tým, ako začnete robiť paniku a rozmýšľať, odkiaľ zoženiete peniaze na nový ohrievač vody, skúste zistiť, či svieti kontrolka na bojleri. Ak je vypnutá, potom do vášho zariadenia neprúdi napätie. Najskôr si overte, či niekto omylom nevypol istič. 

Až keď odstránite všetky pochybnosti o fungovaní zariadenia v elektrickej sieti, môžete začať analyzovať poruchu samotného bojlera.

Príliš studená voda

Máte pocit, že je voda príliš studená a stále svieti symbol ohrevu? Skúste sa uistiť, či nie je nastavená nízka požadovaná teplota. Skúste ju o pár stupňov zvýšiť. Pamätajte si, že keď máte napríklad návštevu a spotrebujete viac teplej vody, bojler ju zohrieva postupne.

Buďte preto trpezliví a počkajte, kým zhasne symbol ohrevu.

Prehriata voda

Chcete si dať obľúbenú sprchu, no cítite, že je voda príliš horúca? Skontrolujte nastavenie jej teploty.  
S elektrickými ohrievačmi vody od spoločnosti STIEBEL ELTRON, sa vám voda neprehreje.

V prípade poruchy termostatu sú naše zariadenia nastavené tak, aby poistka ihneď zareagovala.

Vyteká malé množstvo vody

Za slabý prúd vody môžete len ťažko viniť svoj ohrievač vody. V mnohých oblastiach Slovenska je tvrdá voda, preto sa veľmi často zavápňuje prúdový regulátor v armatúre alebo sprchovacia hadica.

Problémom môžu byť aj iné znečistenia, ktoré sa nahromadili pri dlhodobejšom používaní. 

Skúste poriadne vyčistiť a odvápniť prúdový regulátor a sprchovaciu hlavicu. Problémom môže byť taktiež zanesená výtoková armatúra.

Poddimenzovanie objemu ohrievača

Ak sa medzičasom zmenil stály počet osôb v domácnosti, prípadne sa navýšil, je možné, že bojler nestíha dostatočne rýchlo zohrievať vodu. Ak ste pri jeho kúpe mysleli na odhad optimálneho objemu, no nepočítali ste s rezervou, výsledkom je nesprávne zvolený  ohrievač vody a s tým spojené problémy pri príprave teplej vody.

Čo robiť, keď bojler nereaguje?

Chceli by ste si zmeniť nastavenia na ohrievači vody s elektronickou reguláciou, ale zistili ste, že nereaguje na stlačenie nejakého tlačidla? Potom je pravdepodobné, že bliká upozornenie o zablokovaní tlačidiel. Jednoducho vypnite túto funkciu. 

Podrobnejší opis nájdete v návode na použitie.
 
Ak na vašom bojleri svieti indikácia servisného kľúča, potom je najlepšie vyhľadať odborný servis. Aby sme vám vedeli rýchlo a lepšie pomôcť, skúste zobraziť chybový kód a nahlásiť ho personálu. Urobíte tak zvolením možnosti - Nastavenia – Funkcie menu – Zobrazenie chybového kódu.

Spoločnosť STIEBEL ELTRON dlhoročne vyrábala aj produkty tradičnej značky Tatramat. Hoci tieto zariadenia zmenili názov, ich špičková kvalita zostala zachovaná. V prípade poruchy alebo otázok sme vám naďalej k dispozícii.

Bez ohľadu na to, či sa týkajú značky STIEBEL ELTRON alebo Tatramat. Neváhajte nás preto kedykoľvek kontaktovať.

Autor článku: Ing. Alžbeta Jendrichovská

Oddelenie zákazníckych služieb, STIEBEL ELTRON Slovakia, s.r.o.

alzbeta.jendrichovska@stiebel-eltron.sk